Blogi pystyyn

Tänne tulee matkablogi, reissu alkaa juhannuksena ja päättyy noin neljä viikkoa ja yli 6000 tien päällä vietettyä kilometriä myöhemmin. Palataan asiaan myöhemmin, odotettavissa hienoja juttuja. Tämä kirjoitus on osa 1/17 sarjassa Autolla Euroopassa 2007

Hifiretkipäiväkirjan ensimmäinen osa

Tänään käytiin shoppailemassa kaikennäköistä tulevaa reissua varten. Suunnaton stressi alkaa pikkuhiljaa muuttua perhosiksi vatsanpohjassa kun pikkuhiljaa alkaa ymmärtää, että ihan kohta päästään oikeasti tien päälle. Lähestulkoon kaikki tarvittava Saksaan meneviä tuliaisia lukuunottamatta on nyt hankittu ja seuraava operaatio on pakata…

Näinhän täällä aina käy

Hienot jutut jäävät suurelta osin loistamaan poissaolollaan koska ei yksinkertaisesti ollut aikaa toteuttaa niitä. Kartat ja kuvat toki toimivat, mutta suunnitelmissa oli hieman siistimpiäkin juttuja. Näillä kuitenkin mennään, katsotaan mihin se riittää. Tänään viimeinen rykäisy töitä ja huomenna lähtö. Jepjep….

Alustava reitti

Koska aiempi salasanasuojattu hyvin alustava reitti tuntui kiinnostavan, tässä sama tekstimuodossa. Tämä on melko varmaa: Saksa Itävalta Liechtenstein Sveitsi Italia Ranska (Cote d’Azur) Noiden jälkeen onkin sitten epävarmaa, eli tämä on spekulointia: Lisää Ranskaa, joukossa hieman Italiaa, Sveitsiä ja Saksaa…

Matkalla

Valmistelut ovat nyt ohi ja matka alkanut. Jip-jee. Tämä kirjoitus on osa 5/17 sarjassa Autolla Euroopassa 2007

Laivalla

Pikainen päivitys uskomattoman hitaan kännykkädatayhteyden yli jossainpäin Itämerta: Satamaan tullessamme olemme olleet tällä paatilla noin 30 tuntia, joista arviolta kolme ja puoli istumassa ruokapöydässä, noin tunti kannella happihyppelemässä, viisi-kuusi tuntia sängyssä maaten televisiota katsoen tai lukien ja loput nukkuen. Laivamatka…

Laivamatkaa toisesta näkökulmasta

Kaiken sen nukkumisen välissä ehdimme käväistä torstai-iltana juhlistamassa juhannusta yksillä rommikolilla laivan baarissa. Tuntuu siltä, että kuuluisimme joukkoon, jos olisimme 30-40 vuotta vanhempia tai jos meillä olisi lapsia. Siinä yhteydessä pelasimme muutaman euron pelikoneilla, joista yhden Jussi tyhjensi hannuhanhimaiseen tuuriinsa….

Päivä 2 – Travemünde, Wolfsburg

Eilinen, eli matkapäivä 2, oli ensimmäinen ajopäivä ja kuin päivän kruunatakseen Hannoverin jälkeen Berliiniin vievällä moottoritiellä oli totaalinen “Stau” eli lähes paikallaan pönöttävä kilometrien mittainen ruuhka – vielä yhdentoista aikaan illalla. Pari kilometriä puolessa tunnissa edettyämme teimme päätöksen lähteä pikkuteille…

Päivä 3 – Autostadt, Leipzig

Eilen oli ensimmäinen varsinainen puuhailupäivä. Aamulla heräilimme Wolfsburgissa ja menimme Autostadtiin, volkkarin autoteemaiseen kylään, jossa oli ainakin paljon autoja. Retken kohokohta oli ehdottomasti Lamborghinit, joita siellä oli näytillä muutama. Paikalla oli myös Lamborghini-show, joka oli sitten tietenkin pakko nähdä. Show…

Päivä 4 – Berliini

Tänään tosiaan sitten suunnattiin aamuvarhaisella Berliiniin, joka osoittautui molempien yllätykseksi varsin hienoksi kaupungiksi. Kunhan saimme itsemme hereille puoli seitsemän aikoihin, pakollisten aamuvalmistelujen jälkeen kello olikin jo noin 20 yli kun pääsimme alas aamupalaa syömään. Koska oli normaali-ihmisille luonnoton aamiaisaika, koko…