Päivä 11: NCL Pearl

Viime yö hotellissa oli meidän puolellamme aika kylmä, sillä meidän makuuhuoneen ikkuna falskasi (karmin ja ikkunan välistä näki pihalle). Koska Miamissa kuitenkin on nyt talvi, ei näköjään aina voi olla varma että saa hyvät ilmat: aamulla oli 16C ja yöllä varmaan vielä viileämpi. Hytisimme pihalla autoa pakatessa – enkä muuten muista koskaan aiemmin ennen tätä reissua joutuneeni laittamaan pitkähihaista ja/tai -lahkeista päälle Miamissa. Auton palautus, satamaan ja J:n ja mun lempparilaivan eli Norwegian Pearl:n kyytiin. Tai ainakin yritys oli kova, joskin koko pitkän checkin-tiskin kaikista tietokoneista katosi yhteydet juuri silloin kun oli meidän vuoromme asioida tiskillä. Virrat saatiin onneksi palaamaan, ja mekin pääsimme pikkuhiljaa laivalle.

Pearl on vähän pienempi ja paljon kivampi laiva kuin Epic. Samaisella laivalla kävimme J:n ja kaveripariskunnan kanssa muutama vuosi sitten, ja sisarlaivoilla on tullut oltua useampaankin kertaan.

Olimme kaikki vähän väsyneitä kun päästiin laivaan. Muilla laivaan astuneilla tuntui yllättäen olevan aikamoinen lomafiilis, mutta meidän loma on jo puolessa välissä, joten mitäs sitä juhlimaan enää. 😀 Juhlistimme tosin uutta laivaa raahautumalla Spinnaker Loungeen rötväilemään sohvilla ja juomaan Pina Coladaa. Ja ilta menikin pitkälti vanhalla kaavalla: hyttiin purkamaan laukut, illalliselle pääruokahuoneeseen syömään Surf&Turfia, ja sen jälkeen katsomaan illan show’ta – se tosin oli aika poikkeuksellista, edellisellä laivalla kun piti varata paikat etukäteen ja täällä ei, niin menimme extempore paikalle.

Huomenna on tiedossa laivayhtiön omalle privaattisaarelle pysähtyminen. Saarelle on luvattu 17 astetta lämmintä ja sadetta, joten saa nähdä millainen biitsipäivä tulee.