Päivä 9: Nassau, Bahamas

Eddie Murphyn oma saari, jonka ohi menimme yhteysaluksella

Tämä lomailu on niin kauhean rankkaa että nyt ei ole hetkeen jaksanut kirjoitellakaan. Koitamme nyt jälkijättöisesti saada aukot täytettyä 🙂

Päivänä nro 9 laiva saapui Bahaman pääkaupunkiin Nassauhun. Meillä oli varattuna mulle, äidille & A:lle retki Blue Lagoon -saarelle, jonne oli yhteysaluksella laivasatamasta noin 40min matka. Tarkoitus oli pitää “beach break”, ottaa aurinkoa, uida ja snorklailla kaikessa rauhassa (J jäi laivaan / kiertelemään Nassaun keskustaa).

Äiti & Antero uimassa Blue Lagoonissa

Yhteysalus pääsi kyllä matkaan aikataulussa, mutta ihan muutama minuutti lähdön jälkeen meidän vieressä istuneen pariskunnan mies sai sokeri- tai jonkun muun kohtauksen, ja menetti tajuntansa lähes kokonaan. Pariskunnan aikuinen poika juoksi hakemaan kokista ja suklaapatukan ja yritti syöttää niitä miehelle, ja saikin juotettua vähän kokista. Yhteysalus kaartoi sataman vierestä alkavan Paradise Islandin laituriin (ihanan näköinen saari muuten) ja jäätiin siihen odottamaan ambulanssia & toivomaan että mies tulisi tajuihinsa. Joskus ehkä vartin päästä kohtauksen alkamisesta taju alkoi vähän palailla, ja mies saatiin kannettua tai raahattua laiturille odottamaan ambulanssia, ja alus pääsi jatkamaan matkaa. Matkustustunnelma otti tosin vähän kolausta, ja koko laivallisella ihmisiä tuntui olevan vähän mieli maassa.

Kala.

Perillä vallattiin aurinkotuolit ja mentiin testaamaan uutta vedenalaista kameraani. Mitään kaunista riuttaa siellä ei ollut, mutta kaloja näkyi jonkun verran. Biitsiosuuden jälkeen käytiin syömässä ja jatkettiin odottelemaan yhteysalusta, jonka lähtöpaikan luona asuu delfiinejä. Karibialla delfiiniuinnit on aika suosittu retkikohde, ja täällä delfiinit asuivat meressä, eikä tylsissä altaissa. Nähtiin paljon hauskoja temppuja joiden aikana ei tietenkään ollut kamera käsillä, nämä kuvat on otettu vasta temppujen jälkeen.

Äiti snorklaamassa

Kaiken kaikkiaan mukava päivä, mutta  pakko myöntää että ylihintainen siihen nähden mitä tuli koettua.

Nassaun jälkeisenä päivänä laiva saapui takaisin Miamiin, ja meillä on edessä vuorokausi Miamia ennen kuin astumme seuraavalle laivalle.